חסר רכיב

רפי גיל

רפי גיל
-
יוני 1926 - 27.8.2020

רפי גיל – קורות חיים

בספר חייו שיצא לרגל יום הולדתו ה 90 סיכם רפי את חייו כך:

"החיים שלי אף פעם לא היו מתוכננים. די זרמתי עם המאורעות ואין לי בכלל טענות אליהם.

היום הכל משתנה. פעם היו תקופות אחרות לגמרי, והחיים שלי הם חלק מההיסטוריה.

סך הכל חיים טובים".

 

רפי נולד בתל אביב ביוני 1926, להוריו צדוק וילה שעלו לארץ מאוקראינה ולטביה ועבדו בבית החרושת לשוקולדים "ליבר" , אח בכור לאחיו ערי, ויגאל ז"ל .

במהלך התיכון התגייס להגנה שם היה מעביר ידיעות ותולה כרוזים. עם סיום התיכון התגייס לפלמ"ח ונשלח לקרית ענבים. לאחר שעבר קורס מכ"ים וקורס חבלה היה מפקד של מחלקה שהורכבה מנערי רחוב שגויסו לפלמ"ח ושהו בדפנה. נטל חלק בפיצוץ גשר בנות יעקב במסגרת ליל הגשרים.

בשנת 1947 הצטרף למחזור הראשון של קורס הטיס של הפלמ"ח בנען וכיוון שהייתה לו מצלמה משלו הפך להיות צלם מוטס.

מאוחר יותר הצטרף לש"י (שירות הידיעות של ההגנה), השתתף בהורדת מעפילים מהאונייה "שבתאי לוז'ינסקי" בהמשך הצטרף ליחידת המחקר והמדע של צה"ל, עסק בפיתוח אמצעי לחימה ובמקביל ליווה שיירות בדרך לירושלים. והשתתף בקרבות הדרום במלחמת השחרור.

עם סיום הקרבות הצטרף למשלחת חמ"ד ג' שעסקה במיפוי גיאולוגי של הנגב.

הגיע ליראון בעקבות ורדה, בת דודתו ונשאר. ביראון פגש את שפרהלה ונשא אותה לאישה בשנת 1952. בהמשך נולדו ארבעת ילדיהם אפרת, ניר תומר וגלית.

רפי מילא מגוון תפקידים ביראון ורוב חייו המקצועיים היה מרכז בנין ואחראי לחלק גדול מהבניה ביראון. בין היתר- חדר האוכל, ובריכת השחיה.

החל מ 1952 מדד גשם במסירות וביום הולדתו ה 90 קיבל תעודת הוקרה מן השירות המטאורולוגי על 64 שנות התמדה.

רפי היה אוטודידקט קרא ולמד כל הזמן וזכר כל מה שלמד. בשנת 1984 יצא ללימודים של שנתיים באפעל, ולאחר מכן עבד עד גיל 73 כאחראי על מערכות החימום ביראון ואז יצא לפנסיה. מתחילת שנות ה 80 יצאו רפי ושפרהלה לטיולים בעולם והספיקו להגיע כמעט לכל קצווי תבל, בדרך כלל בטיולים מאורגנים.   

שנות חייו האחרונות היו טובות ברובן, והוא נהנה מהשגרה מביתו, מספריו ממשפחתו ומהאנשים שסבבו אותו ואהבו אותו. בשנה האחרונה התדרדרה בריאותו בהדרגה עד שמת במיטתו אתמול.

 

יהי זכרו ברוך.

 

 

חסר רכיב